Když jsem šel na ČVUT FEL z gymnázia, o technice jsem prakticky nic nevěděl. Na FEL jsem se naučil základy obvodařiny a to, jak fungují tranzistory a další součástky. Při bakalářském studiu mi tematický rozsah přišel zprvu možná až příliš široký, ale nakonec mi všechny předměty něco daly. Teď v magisterském studiu se některé předměty trochu překrývají, ale člověk se vždycky dozví něco nového.

Měli jsme například ekonomiku podnikání, kde jsme se učili, jak založit firmu, nebo předměty zaměřené na management. Což aktivně využívám při pořádání různých akcí, ale i jako nový předseda studentského klubu +/- FEL. Bavil mě tak předmět, kde jsme se učili, jak správně prezentovat. Potkal jsem spoustu lidí, kteří měli skvělý projekt, ale nedokázali ho vysvětlit. Proto se nám škola snaží tyto schopnosti vštípit. Už třeba tím, že prezentujeme semestrální projekty před tabulí. To se pak samozřejmě hodí i u státnic.

V diplomové práci se zabývám optimalizací layoutu. Layout není pouze o rozložení součástek, ale i vrstev, ze kterých se součástky skládají. V mé diplomové práci jde o to převést 2D návrh do 3D a umožnit průřezovou simulaci. Při výzkumu se setkávám i s lidmi z praxe. Pravidelně docházím do firmy STMicroeletronics, kde mám čtyři školitele.

Firem, které se zabývají elektronikou, je u nás hodně, ať už jde o pobočky nadnárodních společnosti nebo firmy ryze české. Všeobecně vzato, člověk, který vystuduje elektrotechniku se zaměřením na elektroniku, nebude mít o práci nouzi. Kontakty nám firmy dávají už během exkurzí.